رادیاتور شیشه‌ای
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۱:۴۶ eye 1007

رادیاتورهای شیشه‌ای در اصل نوعی از رادیاتورهای برقی هستند. در داخل شیشه این رادیاتورها المنت‌های برقی وجود دارد که وقتی آن را روشن می‌کنید گرم می‌شود. این رادیاتورها دارای شیشه‌های ایمن و بسیار مقاوم هستند و به طور معمول ۱۳ میلی‌متر ضخامت دارند. رادیاتورهای شیشه‌ای روی دیوارها یا روی زمین نصب می‌شوند و دارای اندازه‌های مختلف هستند.

در این نوع از رادیاتورها، گرما از طریق یک لایه رسانای الکتریکی در قسمت جلوی شیشه ایجاد می‌شود. الکتریسیته از داخل این لایه عبور می‌کند و به واسطه مقاومت الکتریکی این لایه گرما تولید می‌شود.

این گرما از طریق اشعه مادون قرمز ساطع می‌گردد. اشعه مادون قرمز، که به عنوان تابش حرارتی نیز شناخته می‌شود، نوعی انتقال انرژی از طریق امواج الکترومغناطیسی است. این اشعه همانند تابش خورشید تحت تاثیر هوای محیط قرار نمی‌گیرد و اشیاء را گرم می‌کند.

سپس این گرمای ایجاد شده از طریق جریان همرفتی در داخل اتاق پخش می‌شود. در اثر جریان همرفتی هوای گرم به سمت بالا حرکت کرده و هوای سرد جای آن را می‌گیرد و به همین ترتیب این چرخه ادامه پیدا می‌کند تا هوای داخل اتاق گرم شود.

آیا رادیاتور آلودگی الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند؟

 EMF یا میدان الکترومغناطیسی یکی از موضوعات داغ بحث‌ها در بین بسیاری از متخصصان بهداشت است و نظرات مختلفی در مورد چگونگی تاثیر این میدان‌ها بر سلامت انسان وجود دارد.

با افزایش روزافزون فناوری‌های بی‌سیم (Wireless) و با توجه به مطالعات انجام شده در این زمینه، باید سعی کنیم تا در مورد مضرات این فناوری‌های جدید اطلاعات لازم را کسب کنیم.

در بیشتر موارد، میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط این نوع از تاسیسات ساختمان یعنی رادیاتورهای شیشه‌ای کوچک‌تر از میدان ایجاد شده توسط یک لامپ الکتریکی معمولی است. البته این نکته نیز باید ذکر شود که این میدان به نحوه تولید و سازنده رادیاتور نیز بستگی دارد و در هنگام خرید آن باید به مشخصات درج شده روی محصول توجه کرد.

فواید رادیاتورها و حوله خشک‌کن‌های شیشه‌ای

 تصور کنید که شما می‌توانید انواع تاسیسات ساختمان و رادیاتورها را دوباره اختراع کنید. در این صورت آیا سعی نمی‌کردید که علاوه بر کارایی آن‌ها برای گرمایش و سرمایش فضای خانه، به زیبایی آن‌ها نیز اهمیت دهید؟

رادیاتورهای شیشه‌ای، علاوه بر این که یکی از بهترین تاسیسات ساختمان برای گرمایش خانه به شمار می‌روند، زیبایی فضای خانه‌ها را نیز دوچندان می‌کنند. با وجود تنوع زیاد در رنگ و طرح‌های این رادیاتورها، گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید با توجه به سلیقه و فضای خانه خود بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

برخی از برترین فواید رادیاتورهای شیشه‌ای عبارتند از:

  • هزینه نصب پایین: هزینه نصب این نوع از تاسیسات ساختمان در مقایسه با سیستم‌های گرمایش معمولی بسیار کمتر است. این هزینه‌ها فقط مربوط به خود شما هستند چرا که برای نصب رادیاتورهای شیشه‌ای نیازی به فرد متخصص ندارید. همچنین این رادیاتورها برای زمان‌هایی که امکان لوله‌کشی و نصب رادیاتورهای معمولی را ندارید، گزینه بسیار مناسبی خواهند بود.
  • هزینه نگهداری ندارد: رادیاتورهای شیشه‌ای بر خلاف بسیاری دیگر از تاسیسات ساختمان و سیستم‌های گرمایشی، هیچگونه هزینه نگهداری ندارند. این رادیاتورها قطعاتی ندارند که نیاز به سرویس‌های دوره‌ای داشته باشند.
  • جابجایی آسان: این دستگاه‌ها بخشی از یک سیستم گرمایشی بزرگ نیستند، به همین دلیل بسیار انعطاف‌پذیر بوده و در صورت لزوم می‌توان به راحتی آن‌ها را جابجا کرد. شما می‌توانید هنگام جابجایی خانه خود، رادیاتورهای شیشه‌ای را با خود ببرید.
  • قیمت خرید پایین: قیمت رادیاتورهای شیشه‌ای نسبت به دیگر تاسیسات ساختمان و سیستم‌های گرمایشی مرکزی گازی یا نفتی بسیار پایین‌تر است.
  • قابل استفاده با منابع انرژی تجدیدپذیر: استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی فتوولتائیک یا انرژی باد، همراه با بهره‌وری بالای رادیاتورهای شیشه‌ای، این نوع از تاسیسات ساختمان را بسیار سازگار با محیط زیست ساخته است. این امر همچنین منجر به هزینه‌های پایین‌تر برای مصرف انرژی نیز می‌گردد.
  • مصرف انرژی بهینه: رادیاتورهای شیشه‌ای انرژی را هدر نمی‌دهند. تمام گرمای تولید شده توسط این نوع از تاسیسات ساختمان به داخل اتاق منتقل شده و در اثر لوله‌کشی از بین نمی‌رود. مقدار مصرف انرژی این دستگاه‌ها دقیقا با میزان انرژی لازم برای دستیابی به دمای مطلوب اتاق مطابقت دارد. بنابراین در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.