آماده‌سازی زمین طرح اقدام ملی مسکن گلبهار
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۷:۲۳ eye 1282

هومن گریوانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار مکان یابی و آماده سازی ۲۲۵ هکتار زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید گلبهار را تایید کرد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام‌شده در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این شهر جدید پرداخت و افزود: 15 هزار واحد مسکونی به عنوان سهم این شهر بر اساس تقسیم‌بندی انجام ‌شده، است.

طرح اقدام ملی مسکن در گلبهار به سه شکل، تعهدات ساخت، ساخت به روش مشارکتی و همچنین صندوق تسهیلات مسکن یکم دنبال می‌شود، در ادامه اشاره شد که: هشت هزار واحد از مجموع سهمیه طرح اقدام ملی مسکن در گلبهار در قالب تعهدات ساخت، هزار و ۱۰ واحد در قالب مشارکتی و شش هزار واحد نیز در قالب صندوق تسهیلات مسکن یکم ساخته می‌شود.

او با بیان این‌که از تعداد هشت هزار واحدی که در قالب تعهدات ساخت، تامین خواهد شد، تعداد هزار واحد مسکونی در قالب تعهدات ساخت در سال ۹۸ محقق‌شده است، بیان کرد: مستندات آن، به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ارسال شده ‌است و تامین دو هزار واحد مسکونی دیگر در قالب تعهدات ساخت از جمله برنامه‌های شرکت عمران شهر جدید گلبهار در سال جاری است.

در این میان واحدهایی نیز قرار است به صورت مشارکتی ساخته شوند که در این مورد نیز با توجه به انتخاب شریک، اخذ مصوبه مجمع و آماده‌سازی زمین موردنیاز، مرحله عقد قرارداد در حال انجام است.  

در مرحله نخست پذیرش برای طرح اقدام ملی مسکن که از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت، 16 هزار متقاضی ثبت شده بود که بر اساس مستندات پرونده 418 نفر از آنان پذیرش شده است و جهت واریز آورده به بانک ارسال گردیده است. در خصوص اسامی تایید صلاحیت شده در مرحله دوم این طرح، اطلاعات در حال جمع آوری و تکمیل می‌باشد. وی افزود: شرایطی فراهم کرده‌ایم تا متقاضیان تایید صلاحیت‌شده‌ مرحله نخست طرح که تاکنون موفق به مراجعه به شرکت عمران شهر جدید گلبهار و تکمیل پرونده نشده‌اند، بتوانند افزون بر مراجعه حضوری به‌شکل اینترنتی نیز پرونده خود را تکمیل کنند.

مدیرکل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با بیان این‌که مجموع طرح جامع این شهر جدید مشتمل بر چهار فاز است، عنوان کرد: واحدهای طرح اقدام ملی مسکن گلبهار در فازهای یک و ۲ این شهر جدید ساخته خواهند شد.