آغاز مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از شنبه ۱۷ اسفند
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۷:۰۰ eye 1203

از شنبه ۱۷ اسفندماه مرحله دوم ثبت نام در پنج استانِ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز و اصفهان آغاز می شود. در این طرح اورده اولیه متقاضیان بین بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است که با حدود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی و مابقی هزینه ساخت باید توسط متقاضی در طول دوره ساخت که حدود ۱۸ ماه و دو سال به طول می‌انجامد باید تکمیل و به حساب، واریز شود.

پس از بررسی‌های لازم گروه‌های بعدی جهت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن اعلام خواهند شد. در مرحله اول طرح مذکور پذیرش و ثبت نام برای متقاضیان تنها بر اساس ظرفیت موجود صورت پذیرفته بود حال آنکه در این مرحله مبنای کار به گونه ای است که بدون مراجعه حضوری و تنها به صورت الکترونیکی از ساعات اولیه صب تا بامداد روز بعدی یعنی به مدت دو روز کاری تمامی متقاضیان امکان ثبت نام را داشته باشند. در نهایت بر اساس قرعه کشی ستاد طرح اقدام ملی افراد انتخاب شده برای احراز شرایط مطلع خواهند شد.

سایت ثبت نام به نشانی tem.mrud.ir است. این سایت سایت ثبت نام است و تمام اطلاعات لازم در سایت ثبت شده است که متقاضیان باید چه شرایطی داشته باشند.

بر اساس قانون ساماندهی چهارشرط وجود دارد که باید متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن باید واجد آن باشند. اول آنکه متقاضیان باید از اول انقلاب از امکانات دولتی در حوزه زمین و مسکن استفاده نکرده باشد و اصطلاحا فرم ج آنها سبز باشد. شرط دوم آن است که متقاضی از اول فرودین سال ۱۳۸۴ فاقد مالکیت خصوصی باشد. شرط سوم تاهل و شرط چهارم سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهری است که متقاضی تقاضای مسکن کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مرحله اول ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کرده و به طور متوسط ۵۸ درصد واجد شرایط شناخته شدند، خاطرنشان کرد: درصد پذیرفته شدگان در استان های مختلف متفاوت بود که در استان اردبیل با حدود ۶۶.۵ درصد بیشترین واجدان شرایط و در استان سمنان با ۳۵ درصد کمترین میزان مشارکت را داشتیم. در استان تهران این رقم ۴۶.۵ درصد بود. افراد واجد شرایط در استان تشکیل پرونده می دهند. مدارک سجلی آنها کنترل می شود و در صورت اثبات سابقه پنج سال سکونت به بانک معرفی می شوند تا پرونده آنها تشکیل شود. این روند تا اول اسفندماه امسال ادامه پیدا کرد و توسط برنامه زمانبندی که با پیامک و یا در سامانه به متقاضیان اعلام شد.

اعلام شده است که به واسطه اعلام شرایط بهداشتی که در کشور وجود داشت روند را به تعویق افتاده و هیچ نگرانی برای متقاضیان وجود ندارد و این دسته از متقاضیان حق شان محفوظ است و در زمانی که اعلام می کنیم مراجعه کرده و پرونده خود را تکمیل می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متقاضیان با سایت مسکن ملی tem.mrud.ir در ارتباط باشند و اخبار و اطلاعیه ها را از روی سایت دنبال کنند.

محمودزاده در خصوص اعتراضات نیز اعلام کرد: از روز اول اسفندماه شرایط فراهم شد تا مردم اعتراضات خود را از طرح اقدام ملی مسکن اعلام کنند که باز هم به دلیل شرایط بهداشتی کشور مراجعه حضوری منتفی شد و کار به تعویق افتاد. این امکان از شنبه گذشته فراهم شد تا متقاضیان با مراجعه به سایت مسکن ملی تقاضا را ثبت می کنند، بررسی مجدد انجام می شود و چنانچه اشتباهی انجام شده باشد قطعا مورد بررسی قرار گرفته و روند ثبت‌نام بازگشت داده می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. حتما این دسته از متقاضیان با اثبات به روند خود باز می‌گردند.